dijous, 5 de novembre del 2009

Adéu al Lorca Rock

El Festival Lorca Rock desapareix

El ja consolidat festival d'estiu de la localitat murciana de Lorca, el Lorca Rock, després de 12 edicions s'acomiada de tots els amants del heavy metal. Així ho han comunicat els organitzadors del festival; els motius que donen són les contínues dificultats i falta de suport de la nova alcaldia de la localitat.

L'organització ha penjat el següent comunicat a la seva web:

Queridos Amigos: Lorca Rock desaparece. Después de doce años, esta historia de amor por la música rock toca a su fín. Si ya os duele a vosotros, imaginad lo que podemos sentir los que estamos desde el principio.

El desapego y desafecto mostrado por el nuevo alcalde de Lorca, Francisco Jódar Alonso del Partido Popular, traducido en una serie de obstáculos que nos han dificultado la tarea y la falta de respeto mostrado hacia los asistentes del festival, tratándolos poco menos que a subhumanos, son la principal razón por la que Lorca Rock deje de celebrarse.

Gracias a Frontline por estos 7 años de trabajo conjunto. Gracias a todos los que habéis contribuido a engrandecer este festival durante 12 años.

Y, sobre todo, gracias a vosotros, que habéis viajado miles de kilómetros para llegar a Lorca cada año, que habéis confiado en nosotros y que también habéis sido comprensivos con nuestros fallos.Vosotros sóis el auténtico espíritu Lorca Rock y eso, los mediocres, nunca lo entenderán.

Heavy Metal para siempre.

Marcos Rubio
”.

Des de 1997, el Lorca Rock era un dels referents peninsulars si de festivals de heavy metal parlàvem. Molta ha sigut la gent que s'ha desplaçat, a principis d'estiu, fins a aquesta localitat per veure els seus grups preferits; bandes com Turisas, Nightwish, Lordi, Dream Theater, Iron Maiden, Dragonforce, Marilyn Manson, Sepultura, Arch Enemy, Twisted Sister, Steve Vai, Europe, Scorpions o Whitesnake han trepitjat els escenaris de Lorca (i me'n deixo moltíssimes!).

I per culpa dels prejudicis als que sembla ser que estem marcats de per vida i per tots els que no formen part de la nostra tribu (com ells mateixos ens deuen anomenar), ens hem quedat sense un gran festival!! Esperem que sigui el primer i l'últim i, de ser possible, que sigui una decisió que, en algun moment, es pugui tirar enrere.

Des d'aquí, agraïm la feina feta i donem ànims als organitzadors. Ningú ens podrà fer callar!!!!